درحال بارگذاری...

مزارع شناور

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

مزارع شناور


مزارع شناور

امروزه شیوه‌های مختلفی برای افزایش بهره‌وری در تولیدات کشاورزی در سراسر دنیا وجود دارد، که یکی از آنها پرورش ماهی در آب دریا و دریاچه‌ها است که نیازی به استفاده از منابع آبی موجود و تغییرات در اکوسیستم ندارد. استفاده از منابع در راستای توسعه پایدار، نوین و همچنین استفاده مستقیم از انرژی خورشیدی شیوه دیگری برای افزایش بهره‌وری هستند که در طرحی به نام مزارع شناور بکار بسته شده‌اند.


طرح اولیه مزرعه شناور طراحی شده توسط محققین پیشرو هلندی

این نوع مزارع انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

_ مزارع شناور تک محور

این نوع مزارع صرفاً از سطوح آب به منظور کشت گیاهانی مانند برنج استفاده می‌کنند و تاکنون در کشور‌هایی مانند چین و ژاپن بطور گسترده‌ای برای کشت مزارع برنج استفاده شده است و به نوعی کشت آکواپونیک در فضای باز می‌باشد.

_ مزارع شناور چند منظوره

این مدل مزارع شناور، نوین‌ترین و پیشرفته‌ترین آنها هستند و سه نوع کاربردی دارند. توجه به وسعت و مقیاس بالای این‌گونه مزارع، معمولاً اجرای آن‌ها بر روی سطوح آب‌های آزاد صورت می‌گیرد. این مزارع به صورت طبقاتی عمل می‌کنند. طبقه زیر سطح آب برای پرورش ماهی استفاده می‌شود، در حالی که طبقه میانی برای پرورش گاو و طبقه رویی برای پرورش گیاهان به صورت هیدروپونیک استفاده می‌گردد.


نسیم نصیری، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


مزرعه مزرعه شناور هلند مزارع نوین گیاهان هیدروپونیک سیرنگ پهپاد کشاورزی

این مطالب را هم بخوانید!

تأثیر تغییرات اقلیمی بر مصرف پ...

تغییرات اقلیمی به عنوان یکی از مسائل چالش‌برانگیز و جهانی امروزه بر سرزمین‌ها و منابع طبیعی تأثیرات عمده‌ای گذاشته و بر اقتصاد و جامعه جهانی تأثیر مستقیم دارد. کشاورزی به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های تأمین غذا و تأسیس اقتصادی در بسیاری از کشورها نیز به شدت تحت تأثیر تغییرات اقلیمی قرار دارد. در ای...

ادامه مطلب »

عنوان: انواع پهپادها: زیرمجموع...

آیا می‌دانستید از پهپاد برای سمپاشی، محلول پاشی، کود پاشی میتوان استفاده کرد؟ می‌دانستید با استفاده از سمپاشی با پهپاد میتوانید برادشت محصول رو صد درصد داشته باشید؟ نتیجه‌گیری با پیشرفت تکنولوژی، انواع پهپادها به نحوی توسعه یافته‌اند که از هرکدام با توجه به نیازها و موقعیت‌های مختلف می‌توان بهره‌...

ادامه مطلب »

اقدامات مهم پاییزی در باغات

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116